Til DNT.no forside

Barnas Turlag / Junior

Et aktivt uteliv er viktig for å gi barna god oppvekst. Gjennom Barnas Turlag treffer dere andre barnefamilier, barna får nye lekekamerater og dere får lære grunnleggende friluftsliv sammen i trygge rammer.

Publisert: 30. juli 2023
DNTs tilbud

Barnas Turlag arrangerer turer hovedsakelig i nærområdet ditt, det kan være strandcamp, utekino, trilleturer, lek i skogen, kveldsmattur, lommelykttur, skattejakt og mye mer!

Barnas turlag er et tilbud til barnefamilier og barn i alderen 0 til 12 år. DNT Indre Østfold har aktive Barnas Turlag i Hobøl, Spydeberg, Rakkestad, Eidsberg, Trøgstad og Marker. For de største barna (fra 10 år og oppover) gjennomfører vi et par andre typer turer, både med og uten voksne. Dette kan være turer med kano, hengekøyeturer, hytteturer og klatreaktiviteter – vi kaller det juniorturer!

Har du lyst til å bidra i Barnas Turlag eller i juniorgruppa?
Vi vil gjerne ha aktive Barnas Turlag og junioraktiviteter i hele regionen vår, og dersom du har lyst til å bidra, så er det helt topp. Du kan enten bidra til å starte ett nytt BT-lag, eller du kan bidra i et av de eksisterende! Arbeidet er ikke veldig krevende! Det kan f.eks. bestå av å planlegge og gjennomføre arrangement som Kom deg ut-dagen, tenne opp bål på utemiddag, henge opp reflekser til refleksjakt, være med på stand for å informere om Barnas Turlag, hjelpe til å hente utstyr i forkant av arrangement – og rydde opp etterpå – og ellers det man måtte finne på.

Ta kontakt med Kjersti på e-post kjersti.sandvik@dnt.no eller på
telefon 91 88 30 35

Følg oss på Facebook

Barnas Turlag i DNT Indre Østfold har egen Facebookside hvor vi deler turtips og kommende turer.

Følg oss på Facebook

Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig i DNT Indre Østfold
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem